Struktura
Wójt Gminy Suwałki
Zbigniew Mackiewicz
	
	
	
	tel/fax: +48 87 565 93 00
	
	
	
	e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
Krzysztof Andrzej Gwaj
	
	
	
	tel/fax: +48 87 565 93 00
	
	
	
	e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
  
Skarbnik Gminy (Sk)
Danuta Małgorzata Bućko
	
	
	
	tel/fax: +48 87 565 93 33
	
	
	
	e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
 
Referat ds. Organizacyjnych (Or)
Kierownik - Hanna Bagińska
		
		
		
		tel: +48 87 565 93 55
- Zadania z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu
 - Zadania zlecone z zakresu spraw wojskowych i obronnych
 - Zadania z zakresu obrony cywilnej
 - Zadania w zakresie spraw kadrowych
 - Zadania w zakresie administracyjno-gospodarczym
 - Zadania w zakresie obsługi Wójta oraz udostępniania informacji publicznej
 - Zadania z zakresu ochrony informacji niejawnych
 - Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych i innych spraw administracyjnych
 - Obsługa Rady Gminy i jej komisji
 
		
		
		
Referat ds. Finansowych (Fn)
Kierownik - Ewa Sienkiewicz
		
		
		
		tel: +48 87 565 93 36 do 38
- Zadania w zakresie spraw księgowości podatkowej
 - Zadania w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych i podatków lokalnych
 - Zadania w zakresie księgowości budżetowej
 - Zadania w zakresie księgowości budżetowej - płace
 - Zadania w zakresie księgowości budżetowej - kasa
 - Zadania w zakresie spraw księgowości budżetowej, wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym.
 
  
Referat ds. Inwestycyjnych (In)
Kierownik - Agnieszka Maziarz
tel. +48 87 565 93 86- kierownik, p. 141tel. +48 87 565 93 52 - decyzje środowiskowe , decyzje na zajęcie pasa drogowego, utrzymanie i budowa dróg, zgłaszanie awarii oświetlenia, bieżące utrzymanie plaż i wiat przystankowych p. 141a (1 piętro)
tel. +48 87 565 93 53 - odnawialne źródła energii, azbest, budowa i zarządzanie budynkami komunalnymi i obiektami małej architektury, budowa oświetlenia, budynki, obiekty małej architektury, p. 140 (1 piętro)
tel. +48 87 565 93 71 - zamówienia publiczne, p. 113 (1 piętro)
* utrzymanie i zarządzanie drogami
* oświetlenie uliczne
* odnawialne źródła energii
* ochrona środowiska
* zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
* inwestycje z zakresu: budowy sieci wodno-kanalizacyjnych, dróg, oświetlenia ulicznego i źródeł odnawialnych
* proces inwestycyjny obiektów budowlanych w szczególności: budowli, budynków kubaturowych i obiektów małej architektury
* zamówienia publiczne
* utrzymanie, zarządzanie i konserwacje: sieci wodno-kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego, instalacji źródeł odnawialnych, budynków kubaturowych oraz obiektów małej architektury
* wsparcie doradcze mieszkańców gminy w programie "Czyste powietrze" (punkt informacyjny pokój 140 - czynny we wtorki i czwartki w godz. 8.00-12.00)
Referat ds. Mienia Komunalnego (MK)
Kierownik - Alicja Przekop
	
	
	
	tel: +48 87 565 93 51
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		gospodarka gruntami
 
- rolnictwo
 - publiczny transport drogowy
 - ochrona przyrody
 - ochrona zwierząt
 - organizacja systemu gospodarki odpadami
 - utrzymania czystości
 - podziałów i rozgraniczeń
 - naruszania stosunków wodnych
 
  
Referat ds. Polityki Społeczno - Gospodarczej (PSG)
 Kierownik - Ilona Rżany
tel: +48 87 565 93 41 do 43
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, promocji Gminy
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania w zakresie ochrony i promocji zdrowia
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania z zakresu kultury, oświaty, turystyki i sportu
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania w zakresie prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania w zakresie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, decyzje o cofnięciu, wygaśnięciu zezwoleń)
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadanie w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, pozyskiwania środków z UE, promocji Gminy
 
  
Referat ds. Planowania Przestrzennego (PP)
 Kierownik - Bartłomiej Żuchowski
	
	
	
	tel: +48 87 565 93 44, +48 87 565 93 46, +48 87 565 93 50
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania z zakresu gospodarki przestrzennej
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Zadania z zakresu zadań urbanistycznych
 
Samodzielne stanowiska:
a) audytor wewnętrzny ( Au)
b) radca prawny (RP)
c) inspektor ochrony danych osobowych
   
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Inicjowanie zadań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych-limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.
 
Jednostki organizacyjne:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
Kierownik - Beata Skrocka
tel: +48 87 565 93 47 do 49, +48 87 565 93 61 do 63
- Pomoc społeczna
 - Świadczenia rodzinne i zaliczka alimentacyjna
 - Dodatki mieszkaniowe
 
Gminny Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół
 Kierownik - Irena Walendzewicz
tel: +48 87 565 93 57 do 60
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Prowadzenie zbiorczej obsługi finansowo - księgowej, organizowanie wpłat wynagrodzeń oraz ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Sporządzanie sprawozdań, prowadzenie ewidencji w zakresie wydatków z osobowego funduszu płac i funduszu świadczeń socjalnych.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Opracowanie planów dochodów i wydatków budżetowych.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Opracowanie zbiorcze projektów, planów i analiz ekonomicznych oraz sprawozdań i informacji z zakresu zadań oświaty.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej przez szkoły.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Sygnalizowanie Wójtowi Gminy nieprawidłowości w gospodarowaniu środkami finansowymi przez szkoły.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Nadzorowanie spraw kadrowych.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Nadzorowanie spraw administracyjno-gospodarczych i zaopatrzeniowych.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Organizowanie dowożenia dzieci do szkół.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Nadzorowanie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie szkół.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Współpraca z dyrektorami w sprawach całokształtu funkcjonowania oświaty.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Wykonywanie innych zaleceń zleconych przez Wójta Gminy Suwałki.
 
Gminny Ośrodek Kultury w Krzywem 
Dyrektor - Aneta Barbara Perkowska
tel: +48 87 735 33 32, tel: +48 87 735 33 35
- 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Działalność społeczno-kulturalna.
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Upowszechnianie i promowanie kultury
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Organizacja edukacji kulturalnej
 - 
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		Popularyzowanie kultury fizycznej, rekreacji, sportu i turystyki na terenie Gminy Suwałki.
 
Gminna Biblioteka Publiczna w Płocicznie-Tartak
Kierownik - Małgorzata Lewczuk
tel: +48 87 563 90 50
Tworzenie stron internetowych